مرحله اول: اطمینان از وجود مدارک و تهیه آنها :
مدارک مورد نیاز :
الف_ در املاک قولنامهای :
- کپی از سند مالکیت ملک ( سند اولیه ).
- قولنامه یا قولنامه هایی که متقاصی را به مالک اولیه ارتباط میدهد
ب – در املاک دارای سند مشاعی :
- سند مشاعی متقاضی
- در صورتی که سند مالکیت به نام شخص متقاضی نباشد ارائه وکالتنامههای مربوطه.
مرحله دوم : تهیه نقشه ملک با مختصات (UTM) و فایل مربوطه به آن:
- متقاضی میبایست نسبت به تهیه نقشه با مختصات UTM اقدم کنند .
- پس از تهیه این نقشه فایلی را که از سوی سازمان ثبت معرفی و ارائه شده با نام parcelmal.xls با توجه به مندرجات و اطلاعات نقشه UTM باید از سوی مهندس نقشه بردار تهیه و در اختیار متقاضی قرار گیرد . ( البته الزامی نیست.)
مرحله سوم : فراهم کردن مدارک زیر و تهیه عکس یا اسکن از آنها با پسوند jpg یا png با حد اکثر حجم ۱۵۰ کیلوبایت.
- اصل و کپی برابر با اصل از شناسنامه و کارت ملی متقاضی.
- کپی برابر با اصل از سند مالکیت اولیه ملک ( در اسناد قولنامه ای )
- اصل و کپی برابر با اصل تمامی قولنامههای استنادی تا با مالکی که سند به نام او صادر شده است برسد.( در اسناد قولنامهای)
- در اسناد مشاعی کپی برابر با اصل کلیه صفحات سند مالکیت به نام متقاضی.
- نقشه ملک با مختصات UTM.
- فرم تکمیل شده گواهی تعیین مختصات ملکی در فایل excel مربوطه.( الزام به ارسال این فایل لغو شد.)
- فیش بانکی بابت هزینه تقاضا به مبلغ پانصد هزرا ریال به حساب بانکی سیبا به شماره ۲۱۷۱۳۲۸۰۱۷۰۰۹ بانک ملی. ( نیاز به اسکن ندارد) و یا پرداخت آنلاین در وبسایت.
مرحله چهارم : تکمیل فرم درخواست پذیرش(فرم اولیه) در سامانهsabtemelk.ir و دریافت شماره ورود به سامانه.
مرحه پنجم: ارسال مدارک به واحد ثبتی
پس از تکمیل درخواست پرینتی از آن تهیه و با مدارکی که در مرحله سوم ذکر شده، از طریق پست سفارشی، به واحد ثبتی ارسال و کد رهگیری ۲۰ رقمی از دفتر پستی دریافت مینمایید.
مرحله ششم: مرحله هفتم : ورود مجدد به سامانه ( با استفاده از شماره ورود و کد ملی ) و وارد کردن شماره رهیگری ۲۰ رقمی دریافتی از دفتر پستی و دریافت شماره پرونده.
دیدگاه کاربران